Dla Pacjenta

Drukuj
Utworzono: 28 luty 2015
Administrator

 

 

 

Link do spotkania znajduje się tutaj

 

 

Od dnia 1 grudnia 2023r. numer infolinii na zapisy na szczepienia przeciwko HPV i Programu Profilaktycznego 40Plus będzie dostępny pod numerem telefonu +48 800 100 101 w godzinach 08.00 - 18.00.

Dotychczasowy numer infolinii 989 będzie dostępny do dnia 15 grudnia 2023r.

 

 

 

 

 

Informacja o wpływie działalności wykonywanej przez jednostkę organizacyjną na zdrowie i środowisko

W celu spełnienia obowiązku ustawowego wynikającego z art. 32c pkt. 2 Ustawy Prawo Atomowe (Dz. U. z 2021 r. poz. 1941 z zm.) Dyrekcja Wojewódzkiego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji w Łodzi informuje, że w placówkach zainstalowana i stosowana jest diagnostyczna aparatura rentgenowska.

Dawki promieniowania od źródeł rentgenowskich emitowane do środowiska nie przekraczają dawek granicznych określonych w Załączniku nr 4 do Ustawy Prawo Atomowe i nie mają negatywnego wpływu na zdrowie ludzi i środowisko.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Informujemy szanownych Pacjentów,

że w rejestracjach i izbach przyjęć Zespołu możliwe jest skorzystanie z usług tłumacza migowego,

które dostarcza firma MIGAM "RKPK" Sp. z o.o.

realizowanych za pośrednictwem tabletów dostarczonych przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego


Uprzejmie informujemy, że 1 lutego br. ruszył profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze. Rzecznik Praw Pacjenta – Pan Bartłomiej Chmielowiec zachęca do śledzenia informacji na temat podejmowanych przez niego bieżących działań w obszarze ochrony praw pacjenta.

 

Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze ma charakter informacyjny. Znajdą się tutaj oprócz informacji dla pacjentów także niezbędne dane dla przedstawicieli mediów oraz informacje o najważniejszych wystąpieniach i spotkaniach Rzecznika z organami władzy publicznej oraz przedstawicielami systemu ochrony zdrowia.

 

Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Twitterze

https://twitter.com/RzeczPacjenta

 

Profil Rzecznika Praw Pacjenta na Facebooku

https://www.facebook.com/RzecznikPrawPacjenta/

 


 

Droga Pacjentko, Drogi Pacjencie!

Do pobytu w Szpitalu należy przygotować się zabierając ze sobą odpowiednie badania, dokumenty i rzeczy osobiste. Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy listę dokumentów i badań, które są niezbędne przy przyjęciu do Szpitala oraz sugerowaną przez nas listę rzeczy osobistych, które każda osoba powinna zabrać udając się na zabieg, operację lub badania.


Przyjęcie do zabiegu

Niezbędne dokumenty:

  1. Dowód tożsamości (Np.: dowód osobisty, paszport)
  2. Ważne ubezpieczenie, np.:
    - legitymacja ubezpieczeniowa lub legitymacja rodzinna (stempel zakładu pracy co miesiąc);
    - legitymacja emeryta, rencisty (lub ostatni odcinek o otrzymaniu świadczenia);
    - legitymacja uczniowska lub studencka (prawo do świadczeń także 4 miesiące po zakończeniu studiów);
    - zaświadczenie o opłacaniu składek zdrowotnych (pracownik otrzymuje je z zakładu pracy, osoba bezrobotna z Urzędu Pracy, osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej - z Ośrodków Pomocy Społecznej) - nie dotyczy osób z aktualną legitymacją ubezpieczeniową lub rodzinną w przypadku osób pracujących na własny rachunek, dowodem ubezpieczenia jest umowa z Funduszem oraz potwierdzenie przekazania składki;
  3. NIP pracodawcy lub NIP własny (w przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej).

Pacjent(-ka) musi być na czczo, tzn. nic w tym dniu nie jeść ani nie pić! W przypadku konieczności zażycia leków należy przyjąć je bez popicia.

Niezbędne oryginały badań:

  1. grupa krwi i Rh z przeciwciałami odpornościowymi,
  2. morfologia - z miesiąca poprzedzającego hospitalizację,
  3. HBS Ag - ważne 3 miesiące lub zaświadczenie o szczepieniu WZW,
  4. WR - ważne 2 tygodnie,
  5. EKG po 40 roku życia,
  6. cytologia.

Potrzebne będą: koszula, szlafrok, obuwie domowe, klapki pod prysznic, przybory toaletowe, ręczniki, paczka podpasek (dla Pań), wszystkie inne przedmioty bez których nie wyobraża sobie Pan(-i) pobytu w Szpitalu.


Przyjęcie do operacji

Aby zaplanowana operacja przebiegała jak najłagodniej, należy do niej przygotować się już w domu. O ile lekarz prowadzący nie zaleci inaczej powinna Pani/Pan zastosować się do poniższych wskazówek:

  1. Na 2-3 dni przed zgłoszeniem się na operację należy jeść potrawy lekkostrawne i „małoresztkowe” 1) w porcjach o połowę mniejszych niż zwykle. Codziennie trzeba wypić 2-3 litry wody mineralnej niegazowanej.
  2. Do Szpitala należy zabrać obecnie przyjmowane leki oraz 3 litry wody mineralnej niegazowanej (którą Pacjent pije będąc na Oddziale).
  3. W dniu zgłoszenia się do Szpitala (operacja w dniu następnym) nie wolno jeść!. W tym dniu wolno pić do godz. 22:00 wodę mineralną niegazowaną lub niesłodzoną herbatę.
  4. Do Izby Przyjęć w Szpitalu należy zgłosić się około godz. 10:30. Nie ma potrzeby przychodzić wcześniej, ponieważ w Szpitalu obowiązuje określony harmonogram przyjęć. 1) Potrawy lekkostrawne i małoresztkowe to potrawy zawierające nabiał (bez sera żółtego), mięso drobiowe, jarzyny niewzdymające (bez grochu, fasoli, kapusty, kalafiora, cebuli, czosnku) najlepiej gotowane z małą ilością tłuszczu.

Takie przygotowanie ma duże znaczenie dla powodzenia dalszego postępowania medycznego.

Niezbędne dokumenty:

  1. Dowód tożsamości (Np.: dowód osobisty, paszport)
  2. Ważne ubezpieczenie, np.:
    - legitymacja ubezpieczeniowa lub legitymacja rodzinna (stempel zakładu pracy co miesiąc);
    - legitymacja emeryta, rencisty (lub ostatni odcinek o otrzymaniu świadczenia);
    - legitymacja uczniowska lub studencka (prawo do świadczeń także 4 miesiące po zakończeniu studiów);
    - zaświadczenie o opłacaniu składek zdrowotnych (pracownik otrzymuje je z zakładu pracy, osoba bezrobotna z Urzędu Pracy, osoby korzystające ze świadczeń pomocy społecznej - z Ośrodków Pomocy Społecznej) - nie dotyczy osób z aktualną legitymacją ubezpieczeniową lub rodzinną w przypadku osób pracujących na własny rachunek, dowodem ubezpieczenia jest umowa z Funduszem oraz potwierdzenie przekazania składki;
  3. NIP pracodawcy lub NIP własny (w przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej).

Niezbędne oryginały badań:

  1. grupa krwi i Rh z przeciwciałami odpornościowymi,
  2. morfologia - z miesiąca poprzedzającego hospitalizację,
  3. HBS Ag - ważne 3 miesiące lub zaświadczenie o szczepieniu WZW,
  4. WR - ważne 2 tygodnie,
  5. EKG po 40 roku życia,
  6. cytologia,
  7. RTG klatki piersiowej,
  8. PT, APTT,
  9. elektrolity (Sód, Potas, Wapń),
  10. glukoza (na czczo),
  11. kreatynina,
  12. badanie ogólne moczu,
  13. inne istotne wyniki badań i/lub konsultacji np.: konsultacja okulistyczna, kardiologiczna, ortopedyczna itd.

Potrzebne będą: koszula, szlafrok, obuwie domowe, klapki pod prysznic, przybory toaletowe, ręczniki, paczka podpasek (dla Pań), wszystkie inne przedmioty bez których nie wyobraża sobie Pan(-i) pobytu w Szpitalu.


Udostępnienie dokumentacji medycznej

Zasady Udostępniania Dokumentacji Medycznej

Zgodnie z Ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o Prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta( Dz. U. 2009r. Nr 52 poz. 417 z póŸn. zm. pacjent ma prawo dostępu do swojej dokumentacji  medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń.

Komu dokumentacja medyczna jest udostępniana:

Formy udostępniania:

W celu uzyskania dokumentacji medycznej należy złożyć pisemny wniosek w  Kancelarii Wojewódzkiego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Centrum Leczenia Chorób płuc i Rehabilitacji w Łodzi ul. Okólna 181.

Kancelaria czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 07:30- 14:30.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 659-00-55.

Termin realizacji wniosku 4 do 7 dni od daty złożenia wniosku.

Dokumentację medyczną ( kopia, wyciąg, odpis, fotokopia, płyta CD) wydaje się za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość i dowodu wpłaty.

Dokumentację medyczną można odebrać osobiście, za pośrednictwem osoby upoważnionej przez pacjenta w dokumentacji lub na życzenie wnioskodawcy przesłać przesyłką pocztową za potwierdzeniem odbioru.

Odpłatność za udostępnioną dokumentację medyczną:

Za udostępnianie dokumentacji medycznej pobierana jest opłata zgodnie z obowiązującym w Zespole cennikiem.

CENNIK KSEROKOPII

Lp.

Rodzaj kserokopii

Cena jednostkowa usługi

 

1.

Jedna strona kopii dokumentacji medycznej

0,53

 

2.

Jedna strona odpisu lub wyciągu dokumentacji medycznej

15,08

 

3.

Wyciąg, odpis lub kopia dokumentacji na nośniku elektronicznym

3,02



Udostępnianie dokumentacji medycznej do wglądu na miejscu, jest bezpłatne.

* przy sporządzaniu fotokopii trzeba posiadać własny sprzęt.

 

Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej - do pobrania w formacie PDF

 


 

W związku z barierą architektoniczną wiążącą się z brakiem możliwości złożenia przez Pacjenta niepełnosprawnego oraz upoważnionego przez Pacjenta niepełnosprawnego członka rodziny skargi do Dyrekcji Zespołu, dotyczącej jego hospitalizacji informujemy, że istnieje możliwość kontaktu z Dyrekcją Zespołu pod numerem telefonu-wew. 431-Sekretariat Dyrekcji Zespołu w celu wyznaczenia:

Po zakończeniu hospitalizacji Pacjent lub członek rodziny może również złożyć skargę na adres mail Zespołu Szpitala Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub na adres do korespondencji:
WZZOZ Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji w Łodzi
ul. Okólna 181
91-520 Łódź

 


 

Informacja dotycząca rehabilitacji osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności znajduje się pod linkiem jn:

http://nfz.gov.pl/aktualnosci/aktualnosci-oddzialow/rehabilitacja-osob-ze-znacznym-stopniem-niepelnosprawnosci,328.html


 

Informacje O przetwarzaniU danych osobowych

W WOJEWÓDZKIM ZESPOLE ZAKŁADÓW OPIEKI ZDROWOTNEJ
CENTRUM LECZENIA CHORÓB PŁUC I REHABILITACJI W ŁODZI

KTO JEST ADMINISTRATOREM MOICH DANYCH OSOBOWYCH?

Jeżeli jesteś naszym Pacjentem, administratorem Twoich danych jest Wojewódzki Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji w Łodzi, z siedzibą przy ul. Okólnej 181, 91-520 Łódź

W JAKI SPOSÓB MOGĘ SIĘ SKONTAKTOWAĆ Z ADMINISTRATOREM MOICH DANYCH?

Z administratorem Twoich danych możesz się skontaktować poprzez adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator danych wyznaczył osobę pełniącą rolę inspektora ochrony danych, z którą można się skontaktować poprzez adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

SKĄD OTRZYMUJEMY TWOJE DANE?

W większości przypadków dane powierzasz nam osobiście.

Czasami uzyskujemy je od uprawnionej instytucji lub placówki medycznej, która kieruje Cię do nas.

Jeżeli jest to uzasadnione stanem Twojego zdrowia, Twoje dane osobowe mogą być uzyskiwane od Twoich osób bliskich.

JAKIE TWOJE DANE PRZETWARZAMY?

Aby udzielić Ci świadczenia zdrowotnego (wizyta w poradni, przyjęcie do szpitala, itp.) potrzebujemy Twoje dane obejmujące imię, nazwisko, płeć, PESEL lub datę urodzenia (w przypadku braku numeru PESEL). Jest to konieczne do potwierdzenia Twojej tożsamości i sprawdzenia Twojego uprawnienia do świadczeń w ramach ubezpieczenia zdrowotnego.

Ponadto jesteśmy zobowiązani do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, której treść i zakres określają obowiązujące przepisy prawa. Dane zawarte w dokumentacji obejmują m.in. opis przebiegu procesu leczenia i diagnostyki, w szczególności są tam informacje o Twoim stanie zdrowia jak również mogą znaleźć się informacje o Twoich nałogach czy preferencjach seksualnych. Zbieramy te informacje, jeżeli jest to niezbędne do postawienia diagnozy i poprowadzenia w sposób właściwy Twojego procesu leczenia.

Jeśli podasz nam numer swojego telefonu i adres e-mail, będziemy mogli łatwiej się z Tobą skontaktować.

W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ PRZETWARZAMY TWOJE DANE?

Przetwarzanie Twoich danych osobowych jest niezbędne do celów udzielania świadczeń zdrowotnych (diagnostyka, profilaktyka, terapia) oraz zarządzania usługami opieki zdrowotnej (np. rozliczeń z płatnikiem, prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej, weryfikacji tożsamości przed udzieleniem świadczeń).

Podstawa prawna: art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. przepisami regulującymi proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w szczególności przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych

Twoje dane mogą być także przetwarzane na potrzeby prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz rozliczeń podatkowych.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług

Możemy przetwarzać Twoje dane w celu obrony praw i dochodzenia roszczeń przez administratora danych w związku z prowadzoną przez niego działalnością.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO.

 

Realizujemy Twoje prawa jako naszego pacjenta, np. odbieramy i archiwizujemy Twoje oświadczenia, w których upoważniasz inne osoby do dostępu do Twojej dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie Twojego zdrowia.   

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 8 ust. 1 Rozporządzenia MZ

JAK DŁUGO BĘDZIEMY PRZECHOWYWAĆ TWOJE DANE?

Twoje dane będą przechowywane przez czas określony przepisami prawa, a w szczególności przez okres czasu wynikający z art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

Dokumentacja medyczna jest przechowywana co do zasady przez okres co najmniej 20 lat od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu.

Po upływie ustawowego czasu przechowywania dokumentacji medycznej będzie ona niszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjenta, którego dotyczyła, lub wydana Panu/Pani lub osobie przez Pana/Panią upoważnionej.

Dane służące do celów rozliczania świadczeń zdrowotnych, a także dane służące do dochodzenia roszczeń będą przetwarzane przez okres przedawnienia tych roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.

Dane przetwarzane na potrzeby księgowości i rozliczeń podatkowych są przetwarzane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.

KOMU MOŻEMY UDOSTĘPNIAĆ TWOJE DANE?

Twoje dane możemy udostępniać podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, w szczególności zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, w tym m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych oraz organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli.

Twoje dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na na nasze zlecenie m.in. dostawcom usług teleinformatycznych, usług prawnych, usług archiwum itp. - przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i wyłącznie na nasze polecenie.

Jeżeli upoważniłeś inne osoby – otrzymają one dostęp do Twojej dokumentacji medycznej i informacji o stanie Twojego zdrowia.

Nie przewidujemy udostępnienia Twoich danych do innego państwa.

CZEGO MOŻESZ OD NAS ŻĄDAĆ W ZAKRESIE TWOICH DANYCH OSOBOWYCH?

Przysługuje CI prawo:

  • dostępu do Twoich danych osobowych - uzyskania od nas potwierdzenia, czy przetwarzane są Twoje dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, uzyskania dostępu do nich oraz przekazania Ci  informacji w zakresie wskazanym w art. 15 RODO.
  • sprostowania Twoich danych osobowych - żądania od nas niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe, uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.
  • usunięcia Twoich danych osobowych - żądania od nas niezwłocznego usunięcia danych osobowych, jeżeli spełniona została jedna z przesłanek określonych w art. 17 RODO, m.in. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane. Prawo do usunięcia danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej.
  • ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych może zostać ograniczone ze względu na obowiązki administratora danych związane z prowadzeniem dokumentacji medycznej.
  • Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych
    w przypadkach określonych w art. 21 RODO.

Przysługuje Ci również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z nami lub z inspektorem ochrony danych. Dane kontaktowe wskazane są wyżej.

CZY MUSISZ NAM PODAĆ SWOJE DANE OSOBOWE?

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest warunkiem niezbędnym do udzielenia Ci świadczeń zdrowotnych ze względu na wymogi prawne nałożone na administratora danych, w tym m.in. konieczność prowadzenia dokumentacji medycznej.
Odmowa podania danych może być podstawą do odmowy udzielenia świadczenia zdrowotnego - nie dotyczy to sytuacji zagrożenia życia, czy pacjentów nieprzytomnych.

Podanie danych jest również niezbędne do wystawienia rachunku lub faktury. 

CZY TWOJE DANE BĘDĄ PRZETWARZANE BEZ UDZIAŁU CZŁOWIEKA?

Nie stosujemy przetwarzania Twoich danych bez udziału człowieka.

Definicje i skrótY

RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;

Ustawa o prawach pacjenta - ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;

Rozporządzenie MZ - Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania;